Google Ad Grants – jak założyć konto i zacząć przygodę wartą 120 000 dolarów (rocznie)!

postać tyłem patrząca się na znaki zapytania

Czy wiesz jak to jest mieć tyle pieniędzy, że nie potrafisz ich wydać? Zarejestruj się do Google Ad Grants, to się dowiesz. Google chce dziś dać twojej organizacji pozarządowej 10 000 dolarów miesięcznie na promocję, jesteś gotów?

Wyobraź sobie, że wchodzisz do kasyna w Las Vegas. Podchodzi do Ciebie elegancki, starszy Pan, który wręcza Ci lśniącą walizkę. W środku jest 10 000 dolarów. – Możesz wydać te pieniądze w dowolny sposób, ale tylko w tym kasynie – mówi Dżentelmen – pieniądze, które wygrasz są Twoje, te, których nie wydasz, przepadają. Nie martw się, za miesiąc dostaniesz nową, pełną walizkę.

Jak mógłbyś odmówić?

Tak mniej więcej wygląda Google Ad Grants. Bez zobowiązań i niepokojących kruczków prawnych, dostajesz gotówkę na reklamę i decydujesz co z nią zrobić. Proste, prawda? Niestety nie do końca. Jedna rzecz, to dostać gotówkę a zupełnie inna ją wydać. Zanim jednak przejdziemy do dzielenia skóry na niedźwiedziu, musisz się dowiedzieć jak uzyskać grant od Google. W tym artykule przeprowadzę Cię przez proces rejestracji, o obsłudze i planowaniu reklam dowiesz się z kolejnego artykułu w serii.

Jak aplikować o Google Ad Grants

Google Ad Grants jest częścią większego programu od giganta z Mountain View: „Google for nonprofits”. W tym celu należy uzupełnić formularz na stronie  Google dla Organizacji Non-Profit. Następnie weryfikacją Twojego zgłoszenia zajmie się partner Google w naszym kraju czyli Techsoup. Dopiero po zweryfikowaniu Twojej organizacji (zazwyczaj zajmuje to od 2 do 14 dni) uzyskasz od Techsoup token, który umożliwi Ci korzystanie z dobrodziejstw oferowanych przez Google. Teraz dopiero zaczyna się zabawa!

Jeśli masz już konto dla organizacji non profit w google na pewno ucieszy Cię informacja, że możesz bezpłatnie korzystać z pakietu G Suite dla NGO oraz dedykowanych maili z adresem Twojej witryny po małpie. Według mnie to podstawa działalności każdej organizacji pozarządowej. Żeby uzyskać pakiet Ad Grants trzeba będzie jeszcze uzupełnić kolejne formularze i spełnić dodatkowe wymagania.

Google pilnuje swoich skarbów w postaci zasięgów w swojej wyszukiwarce, nie wpuści byle kogo. Formularz będzie zawierał test wiedzy (ponieważ wy przeczytacie moje artykuły z których dowiecie się wszystkiego, możemy pozwolić sobie na małą podpowiedź. Sekwencja odpowiedzi w formularzu to: Prawda, wszystkie z powyższych, Fałsz, Prawda). Nie ufajcie mi jednak bezkrytycznie, zastanówcie się nad odpowiedziami.

Strona internetowa, strona internetowa i jeszcze raz WWW

Bez strony internetowej nie masz czego szukać w wirtualnej rzeczywistości. Zresztą nie chodzi tylko o wsparcie od Google, posiadanie strony internetowej to podstawa istnienia każdej organizacji pozarządowej i nie możesz udawać, że wystarczy mieć fanpage na Facebooku albo bloga. Każda organizacja potrzebuje mieć swoje miejsce w sieci. Nie ma wymówek: założenie własnej witryny jest dziś banalnie proste, możesz skorzystać choćby z kreatora stron Wix albo z gotowych szablonów na WordPress. Hosting i domena kosztują na początek około 100 zł za rok. Musi Cię być na to stać.

Jednak sama strona internetowa to jeszcze będzie za mało. Twoja strona internetowa musi być wysokiej jakości oraz nie może być nastawiona na działanie komercyjne.

Zasady dotyczące witryn od Google:

  • W witrynie musi się znajdować dokładny i czytelny opis organizacji oraz jej cele i podejmowane działania. Witryna musi zawierać istotną treść oraz aktualne wiadomości i informacje o wydarzeniach. Aby zapewnić użytkownikom wygodę, poruszanie się w witrynie musi być komfortowe, a wezwania do działania czytelne.
  • Treść witryny musi być przygotowana specjalnie pod kątem działalności organizacji.
  • Witryna musi szybko się ładować, nie może zawierać uszkodzonych linków, a nowe konta i domeny muszą być zabezpieczone protokołem HTTPS.
  • Działalność komercyjna nie może być celem witryny. Obejmuje to sprzedaż produktów i usług, konsultacje dotyczące ofert oraz zwiększanie liczby potencjalnych klientów i klientów z rekomendacji.
  • Witryny przypominające blogi lub vlogi prowadzone w celach biznesowych albo zarobkowych są niedozwolone.
  • Wszelkie ograniczone działania komercyjne muszą wskazywać powiązanie z misją organizacji.
  • Jeśli organizacja pobiera opłaty za oferowane produkty lub usługi, w witrynie musi znaleźć się opis wykorzystywania funduszów przez organizację – na przykład w postaci raportu rocznego.
  • Witryna nie może zawierać żadnych gwarancji co do wyników możliwych do uzyskania po odbyciu konsultacji, skorzystaniu z usługi lub zakupie produktu.
  • Organizacja musi służyć dobru publicznemu, a nie tylko osobom, które zapłaciły za usługi.
  • Reklamy w witrynie Twojej organizacji muszą odpowiadać jej misji i nie mogą być nachalne.
  • W swojej witrynie nie możesz hostować reklam Google AdSense ani linków do reklam partnerskich.

Widzimy się w kolejnym artykule!

Gdy już spełniliśmy te wszystkie wymagania i przeszliśmy kontrolę google, możemy zacząć grę w kasynie, w którym zamiast numerków i kart obstawiamy słowa kluczowe i frazy. Jesteśmy nie lada szczęściarzami, Google daje nam wirtualną gotówkę, ale gra toczy się o prawdziwe korzyści: 1%, wpłaty od darczyńców, nowi wolontariusze, partnerzy biznesowi, zainteresowanie mediów. W marketingu jest trochę hazardu, ale najwięcej zależy od nas: od jakości naszej strony i reklam. Czy uda się w ogóle wydać 10 000 dolarów? Jak zrobić, żeby osiągnąć maksymalny efekt? O tym wszystkim w kolejnym artykule.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content