Przesunięte: Cyfrowe informacje publiczne w NGO – szkolenie w dniach 26-27 kwietnia 2021 r.

banner z zaproszeniem na szkolenie

Informacja i dostęp do informacji jest czymś najcenniejszym, co napędza gospodarkę, media i wszystkie sfery życia społecznego. Informacja może również napędzać rozwój Twojej organizacji.

Dowiedz się gdzie i jak szukać wartościowych danych oraz, jak je bezwysiłkowo przetwarzać w Twojej organizacji pozarządowej.

Program:

  1. Jak skutecznie zdobyć informację publiczną? (aspekty prawne i praktyczne przykłady współpracy z instytucjami publicznymi).
  2. Co można, a czego nie można robić przy przetwarzaniu danych.
  3. Wykorzystanie danych i informacji publicznych w zarządzaniu organizacją.
  4. Podstawy data storytelling.
  5. Internetowe zbiory informacji i danych publicznych – gdzie je znaleźć i jak je wykorzystać?
  6. Darmowe programy do analizy i wizualizacji danych nie wymagające umiejętności programistycznych (Google Refine, Google Spreadsheets, Amcharts, Datawrapper).
  7. Automatyzacja, czyli jak łączyć zbiory danych (automatyczne pobieranie informacji i danych ze stron instytucji publicznych, łączenie danych poprzez integracje takich aplikacji jak Asana, Google Drive, Trello).

Kiedy:

poniedziałek i wtorek 26 i 27 kwietnia 2021 r., w godzinach 15.00 – 20.00. Przed i po spotkaniu jest możliwość konsultacji z prowadzącym, po wcześniejszym umówieniu się.

Całe szkolenie liczy 16h dydaktycznych.

Gdzie:

Online.

Uwaga – wymagana rejestracja. Obowiązuje limit miejsc.

Szkolenie poprowadzi dla was:

Łukasz Żyła – szkoleniowiec i ekspert w dziedzinie open data i data storytelling, ukończył prawo (specjalizuje się w tematyce przetwarzania informacji), programista, dziennikarz. Członek grupy roboczej ds. otwartości danych w Ministerstwie Cyfryzacji. Prezes Fundacji Media 3.0, odpowiedzialny za projektowanie większości narzędzi do wizualizacji danych. Były dziennikarz Gazety Wyborczej i redaktor naczelny w wydawnictwie Nowiny. Ukończył kurs wizualizacji danych w programie Processing na Goldsmiths University of London. Za prototyp aplikacji jaturzadze.pl, wizualizującej dane finansowe samorządów, nagrodzony III miejscem na pierwszym rządowym hackathonie danych publicznych. Jako szkoleniowiec prowadził warsztaty dla wszystkich pełnomocników ds. otwartości danych administracji rządowej. Prowadził szkolenia m.in. dla firmy Facebook, Ministerstwa Cyfryzacji, Fundacji Techsoup. 

Rejestracja na spotkanie jest prowadzona za pomocą następującego linka: FORMULARZA ZGŁOSZENIOWEGO dla nowych uczestników i uczestniczek projektu. Osoby, już uczestniczące w projekcie dostaną prywatnego linka z zaproszeniem na webinarium.

Po otrzymaniu zgłoszenia uczestnik musi wypełnić pełny komplet formularzy zgłoszeniowych (online) spełniający wymogi unijne, a potem otrzyma link dostępu do wydarzenia wraz z hasłem do webinarium.

Zasady udziału: Projekt „Z prawem na TY!” jest finansowany ze środków Unii Europejskiej dlatego każda osoba musi wypełnić formularze zgłoszeniowe do udziału w projekcie i zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Dodatkowo każdy uczestnik projektu musi reprezentować organizację pozarządową, co musi zostać potwierdzone wypełnionym drukiem zgłoszenia organizacji pozarządowej do udziału w projekcie. Wypełnione dokumenty należy oddać w biurze projektu lub podczas 1 wydarzenia edukacyjnego, w którym weźmie się udział.

Zgodnie z zapisami projektu i jego regulaminem organizacja pozarządowa to stowarzyszenie, fundacja, spółdzielnia socjalna, kościelna osoba prawna, spółka z o.o. non-profit, klub sportowy. Jeżeli reprezentowany podmiot ma inną formę prawną prosimy o kontakt z biurem projektu pod numerem tel.: 536 117 187 – wspólnie ustalimy, czy taka organizacja może otrzymać wsparcie w ramach proponowanego programu.

W razie pytań lub wątpliwości również prosimy o kontakt z biurem projektu pod numerem tel.: 536 117 187 lub e-mail: prawo [@] mostkatowice.pl

Do pobrania:

Paczka dokumentów projektowych w wersji word i .pdf.

Skip to content