Nasze cele

G艂贸wnym celem projektu jest podniesienie poziomu kompetencji eksperckich 200 przedstawicieli i przedstawicielek organizacji pozarz膮dowych dzia艂aj膮cych na terenie wojew贸dztwa 艣l膮skiego i okolicznych gmin z zakresu stanowienia prawa, ze szczeg贸lnym uwzgl臋dnieniem prawa pracy, prawa gospodarczego, ekonomii i analizy finansowej. Dodatkowo ka偶dy z uczestnik贸w projektu b臋dzie mia艂 mo偶liwo艣膰 rozwoju swoich umiej臋tno艣ci mi臋kkich z zakresu: autoprezentacji, wyst膮pie艅 publicznych, negocjacji, przygotowania informacji prasowych i tekst贸w urz臋dowych, tworzenia grafik, tworzenia film贸w i prowadzenia kana艂u na YT oraz w innych mediach spo艂eczno艣ciowych, wyszukiwania informacji i analizy danych, zarz膮dzania sob膮 w czasie oraz my艣lenia strategicznego.

Uczestnicy projektu b臋d膮 mogli rozwija膰 swoj膮 wiedz臋 podczas szkole艅 stacjonarnych, wyjazdowych oraz webinari贸w, kt贸re b臋d膮 organizowane na terenie ca艂ego wojew贸dztwa 艣l膮skiego. Wiedza zebrana podczas dzia艂a艅 b臋dzie r贸wnie偶 dost臋pna po zako艅czeniu dzia艂a艅 projektowych na powsta艂ej w ramach projektu e-bazie wiedzy oraz na YT. Dodatkowo w ramach projektu powstanie publikacja z najciekawszymi materia艂ami.

Obszary tematyczne szkole艅:

  1. Wyszukiwanie informacji prawnych, w tym orzecznictwo i analiza akt贸w prawnych;
  2. Proces stanowienia prawa w Polsce i UE, w tym przepisy dotycz膮ce konsultacji spo艂ecznych;
  3. Prawo pracy z uwzgl臋dnieniem form zatrudniania w NGO, w tym w ramach projekt贸w oraz powi膮zanie prawa pracy z przepisami istotnymi dla NGO: tj. UODPP, w tym prawo dot. wolontariatu oraz przepisy antydyskryminacyjne i antymobingowe, itp.;
  4. Prawo gospodarcze z uwzgl臋dnieniem ekonomizacji NGO, w tym prowadzenia przez nie dzia艂alno艣ci gospodarczej i odp艂atnej;
  5. Podstawy ekonomii z uwzgl臋dnieniem wp艂ywu makroekonomii na dzia艂alno艣膰 gospodarcz膮;
  6. Mikroekonomia oraz planowanie strategiczne;
  7. Znajomo艣膰 zasad analizy finansowej w organizacjach i przedsi臋biorstwach z uwzgl臋dnieniem specyfiki przedsi臋biorstw spo艂ecznych;
  8. Komunikacja werbalna, w tym autoprezentacja, wyst膮pienia publiczne i negocjacje;
  9. Komunikacja niewerbalna, w tym zaawansowana obs艂uga program贸w do analizy danych, przygotowanie tekst贸w do medi贸wprzygotowanie dokument贸w prawnych, przygotowanie tekst贸w konsultacyjnych;
  10. Przygotowanie informacji prasowych i wsp贸艂praca z mediami;
  11. Promocja dzia艂a艅 w mediach spo艂eczno艣ciowych, w tym przygotowanie warto艣ciowych materia艂贸w fotograficznych i filmowych do tych medi贸w medi贸w spo艂eczno艣ciowych;
  12. Zarz膮dzanie organizacj膮 ze szczeg贸lnym uwzgl臋dnieniem my艣lenia strategicznego i planowania pracy;
  13. Zarz膮dzanie sob膮 w czasie. 

Skip to content