Garść informacji o Canva Pro dla NGO

Osoby pracujące na Canva PRO dla NGO

Jeżeli wszyscy Wam mówią, że w każdego wpisu w mediach społecznościowych powinniście mieć ciekawą i przyciągającą wzrok grafikę, że ta grafika powinna mieć wymiar zgodny z zaleceniami danej platformy i, że te wymiary ciągle się zmieniają to powinniście poznać Canva PRO dla NGO – narzędzie, które rozwiąże większość waszych problemów związanych z oparcowaniem grafik przez niegrafików.

Czym jest Canva?

Canva to narzędzie-kombajn, takie połączenie GIMPA i Inkscape lub Ilustratora z Photoshopem. Można w nim utworzyć ciekawe grafiki, plakaty i logotypy i zapisać je w wersji rastrowej (bez możliwości edycji poza canvą) lub w wersji wektorowej (z możliwością edycji poza canvą).

Canva jest dostępna online i nie trzeba jej instalować na komputerze. A dodatkową miłą zaletą Canvy jest to, że od niedawna jest dostępna w polskiej wersji językowej: https://www.canva.com/pl_pl/

Za darmo czy w wersji PRO?

Canva ma 3 plany cenowe: darmowy, PRO i dla dużego biznesu. W wersji darmowej można korzystać z:

  • Ponad 8000 bezpłatnych szablonów;
  • Ponad 100 rodzajów projektów (posty w mediach społecznościowych, prezentacje, listy i nie tylko);
  • Setki tysięcy bezpłatnych zdjęć i grafik.

Taki zakres funkcjonalności jest przydatny do użytku domowego i do pracy w NGO, które dopiero zaczyna swoją przygodę z mediami społecznościowymi. Pracę w darmowej Canvie może prowadzić 1 osoba, która automatycznie nie może zmieniać rozmiarów grafik, a tym samym dostosowywać ich do wymogów różnych mediów.

Wersja PRO ma dużo różnych funkcji dodatkowych, za które bardzo cenimy Canvę, podczas naszej codziennej pracy w projekcie „Z prawem na Ty!”. Są to między innymi takie funkcje jak:

  • tworzenie tożsamości wizualnej marki za pomocą logo, kolorów i czcionek w jednej identyfikacji marki;
  • zmiana rozmiaru projektu jednym kliknięciem;
  • możliwość pracy w zespołach nad jednym projektem graficznym;
  • udostępnianie prezentacji uczestnikom szkoleń w wersjach nieedytowalnych i niepobieralnych na ich komputer;
  • dostęp do ponad 60 000 bezpłatnych szablonów;
  • możliwość skorzystania z ponad 60 milionów obrazów stock, zdjęć, wideo i grafik premium;
  • dostęp do niestandardowych szablonów;
  • możliwość pobierania projektów w plikach dostosowanych do wymogów drukarni.

Na całe szczęście polskie NGOsy nie muszą się zastanawiać, czy chcą wydawać 10$/ miesiąc/ użytkownika, aby korzystać z wersji PRO. Dla nich Canva w ich programie dla organizacji non-profit jest za darmo.

Zgłaszamy się do programu Canva PRO dla NGO

Do programu Canva dla non-profit można zarejestrować organizacje pozarządowe zarejestrowane w KRS. Oznacza to, że stowarzyszenia zwykłe nie mogą aplikować do udziału w tym programie. Więcej informacji o programie znajduje się na stronie Canva dla organizacji non-profit: https://www.canva.com/pl_pl/canva-dla-organzacji-non-profit/.

Aby się zgłosić do programu należy:

  1. Pobrać KRS z systemu e-KRS: https://ekrs.ms.gov.pl/web/wyszukiwarka-krs/strona-glowna/index.html
  2. Założyć indywidualne konto w Canva, najlepiej na mailu należącym do organizacji.
  3. Wejść na stronę rejestracji NGO w programie Canva dla Non-profit: https://support.canva.com/account-basics/nonprofit-program/apply-for-nonprofit/
  4. Wypełnić formularz, najlepiej w języku angielskim. Chociaż, skoro Canva ma wsparcie na terenie naszego kraju to, być może uda się przygotować caly formularz w języku polskim. My do tej pory wszystkie wnioski napisaliśmy w języku angielskim, w tym część ze wsparciem tłumacza google.

Kilka Canvowych tipów

Nie przesadź z edycją

Canva ma przygotowane projekty w dobrych proporcjach, które są ciekawie skomponowane. Jeżeli z monochromatycznego projektu z dwoma wyrazami, chcemy zrobić projekt z długim tekstem i kilkunastoma kolorami, może się okazać, że nasz projekt zostanie bardzo źle odebrany.

Po każdej edycji można, a nawet trzeba, pokazać projekt kolegom i koleżankom z organizacji i się zapytać, czy przekaz jest jasny i czytelny.

Wgraj swój logotyp i ustaw kolory marki

Te czynności warto wykonać, aby zawsze te pliki mieć pod ręką. Wtedy każdy projekt może być prawidłowo oznaczony i może promować Waszą organizację.

Jeżeli wasze logo ma białe tło, a nie macie go w pliku edytowalnym (w tzw. krzywych) to możecie skorzystać z serwisu Remove Background, aby otrzymać plik z przeźroczystym tłem.

Kolory marki to kolory, które Was wyróżniają i które powinny być spójne dla całej organizacji lub projektu. Tak, jak np. Milka kojarzy się tylko z jednym odcieniem fioletu, a Orange – pomarańczu. Kolor marki często znajduje się w logotypie i jeżeli nie znacie kodu RGB tego koloru to możecie go sprawdzić w serwisie:
https://imagecolorpicker.com/pl/ .

Miej Canvę PRO dla NGO w telefonie

W dobie mobile, gdy wszystko musi być na już i responsywne, proste grafiki można edytować w Canva w komórce i od razu np. wrzucać na instastories. Ja osobiście nie przepadam za edycją plików w komórce, ale znam osoby, które często korzystają z Canvy w wersji androidowej.

Jeżeli Canva PRO dla NGO nie wystarcza

Canva jest świetna do codziennej pracy, jednak na pewnym poziomie zaawansowania warto się zainteresować profesjonalnym oprogramowaniem. Największy bank darmowego oprogramowania i oprogramowania w cenach dla NGO znajduje się na portalu TechSoup. Możemy np. zakupić Photoshop i Premiere elements za niecałe 150 zł brutto lub skorzystać z Office 365 za darmo. Rejestracja w programie TechSoup jest też niezbędna do tego aby wejść do programu Google for non-profit.

Jeżeli nie wystarczą Wam zasoby obrazków Canvy (jest ich tylko 6 milionów…) to polecamy korzystanie z serwisu Unsplash lub naszego rodzimego Kaboompics.

I pamiętajcie, Canva nie zastąpi Wam grafika, który przez 5 lat na ASP kształcił się w zakresie tworzenia inspirujących projektów. Jeżeli macie środki oraz czas to zawsze warto współpracować ze świetnymi grafikami. Korzystając z Canvy może się zdarzyć, że w mediach społecznościowych zobaczycie podobny wpis do waszego. By później powiedzieć, że Wasze pomysły są nieoryginalne. Ale, jak to ktoś kiedyś powiedział: „W mediach społecznościowych każda grafika jest lepsza od żadnej„.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content